Objatie zadarmo

Objatie v správnej chvíli a láskavé rameno, o ktoré sa môžeme oprieť, je kvapkou kúzla, ktorá nás udržiava na ceste k nádeji . Tento zmyslový zážitok môže v nás uvoľniť naše emócie, pocity a rozhýbať našu empatiu...

"Vystieram ruky do tmy.

Je mäkká. Nebolí to.

Keď si ma uchmatne.

A svieti na naše objatie."

Netušil som, že to budem tak silne vnímať,  že ma to tak strhne a zavalí ako veľká príbojová vlna. Tak ako keď na strmom pobreží vzniká útesový príboj a pôsobí nárazmi vody na skaliská. Pričom odrážaná vlna zväčšuje výšku aj silu nasledujúcej vlny. Tak som sa teraz cítil, v objatí cudzieho človeka. Bolo to, ako keby sme boli dieliky lega, ktoré sa k sebe hodia, aj keď sme stvorení z rôznych skúseností a pocitov. Napriek tomu v tom nadčasovom momente medzi objatím a odlúčením – sme jedno.

Keď sme rozpustili objatie, mal slzy v očiach. Poďakoval, upravil si košeľu a odišiel so vztýčenou hlavou.

Potom prišla mladá žena, o hlavu nižšia ako ja. Usmiala sa na nápis na mojom tričku  „Objatie zadarmo“, objala ma a položila si hlavu na moju hruď. A tak to pokračovalo.

Tak ako každý deň, som išiel na trhovisko, aby som naplnil svoju otvorenú náruč množstvom lásky od náhodných ľudí. Vďaka tomu som pochopil, že jeden bez druhého nemôžeme prežiť.

Všetci si mysleli, že som nesebecký a robím to pre nich. Ľudia väčšinou hovoria: „Je od vás milé, že investujete svoj čas pre iných ľudí bez toho, aby ste za to niečo dostali.“ Ale niečo som dostal na oplátku aj ja. Tí ľudia nič netušili,  pretože jazvy na duši sa na koži nezobrazujú. Iba vo vnútri.

Tesne predtým, ako som opustil svoje miesto na trhu, prišiel chlapík a postavil sa predo mňa. Ruky vo vreckách, oči hľadiace dolu na dlažbu. Už som si ho neďaleko seba všimol. Ale asi nenašiel odvahu priblížiť sa, keď boli okolo ďalší ľudia.

„Chceš objatie?“ Povzbudzujúco som sa naňho pozrel. Vedel som, čo cíti.

„Môžem ti položiť otázku?“ Povedal tichým hlasom.

„Jasné, pýtaj sa.“ Pozrel som sa na neho. Bol mojej výšky, oveľa svalnatejší ako ja, ale reč jeho tela prezrádzala hanblivosť. Usúdil som, že tento muž nie je obyčajný kulturista. Bol to človek, ktorý si vybudoval svoju silu a čelil životným výzvam. Pravdepodobne na uliciach. Tušil som, že má na koži toľko jaziev, koľko na duši.

„Vadilo by ti, keby… Nevadilo by ti, keby som sa s tebou počas objatia rozprával?“

Pozrel som sa naňho a povedal: „Stavím sa, že máš skvelý príbeh, ktorý by si mohol povedať. Rád by som si to vypočul!“

Potom som roztiahol ruky a nechal ho prísť ku mne. Roztiahol ruky aj on a keď som videl, ako nešikovne to urobil, pomyslel som si, že sa takto ľudí pravdepodobne často nedotýkal.

Objali sme sa a potom, ako keď sa pretrhne hrádza, začal plakať a držal sa ma pevne ako záchranného lana.

Veci, ktoré mi povedal…, na ne nezabudnem. Počas toho dlhého objatia sa vyronilo veľa sĺz a  niektoré z nich boli i moje.

Potom sa odo mňa náhle odpútal. Ticho sa poďakoval a odišiel. Sledoval som, ako odchádza, a vo svojom srdci som vedel, že som urobil správnu vec.

 

 

Autor: Jana Melišová | pondělí 31.10.2022 20:17 | karma článku: 27,40 | přečteno: 831x
  • Další články autora

Jana Melišová

Slová sa nepočítajú, ale vážia. Aj slovo je zbraň

Človek nemusí byť prorokom, aby dokázal predvídať, čo sa stalo, keď bol spáchaný neúspešný atentát na predsedu vlády SR Roberta Fica.

18.5.2024 v 13:06 | Karma: 13,19 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Jana Melišová

Šťastie na háčiku

Peter, inšpirovaný silným vzťahom s vlastným otcom, odovzdáva svoju rybársku vášeň znevýhodneným deťom a berie ich na rybárske výlety.

9.5.2024 v 12:27 | Karma: 11,51 | Přečteno: 404x | Diskuse| Společnost

Jana Melišová

Čo obdivujú Slováci na Čechoch

Nie je žiadnym tajomstvom, že i mnoho rokov po rozdelení, sa oba národy navzájom porovnávajú, súťažia a robia si zo seba srandu.

6.5.2024 v 23:07 | Karma: 21,28 | Přečteno: 744x | Diskuse| Společnost

Jana Melišová

Každý máme svoje Westerplatte

Westerplatte je poľský polostrov vybiehajúci z pevniny do Baltského mora. V jeho tesnom susedstve sa nachádza mesto Gdaňsk.

30.4.2024 v 12:52 | Karma: 15,61 | Přečteno: 520x | Diskuse| Společnost

Jana Melišová

Máš padáka!

Hovorí sa, že najťažšie sa nám prekonávajú prekážky, ktoré sa nám zdajú nezdolateľné. Niečo na tom bude.

23.4.2024 v 14:42 | Karma: 24,25 | Přečteno: 2639x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 188
  • Celková karma 26,04
  • Průměrná čtenost 1090x
Študovala psychológiu, právo a ekonómiu. Profesne sa pohybuje v ekonomickej oblasti.

Hovorí, že približne tridsať centimetrov z hlavy do srdca je najdlhšia púť, ktorá nás čaká na ceste životom.

"Úsmevy, ktoré rozdávaš, slzy, čo plačeš, všetko, čo dosiahneš, všetko, čo uvidíš, to bude tvoj život.
Preto sa rozhliadni a vyber si svoju zem, kde budeš dlho žiť a vysoko vzlietneš." (Pink Floyd)

Seznam rubrik